Over Raymond Gruijs, digital marketing strateeg en opleider
arrow_drop_up arrow_drop_down

Over Raymond Gruijs

Raymond is een echte autodidact die in en door de praktijk het vak heeft geleerd om mensen te verbinden in een klant- of arbeidsrelatie. 

Zijn ongelimiteerde nieuwsgierigheid om nieuwe dingen te leren hebben hem in staat gesteld om de marktveranderingen goed het hoofd te bieden en keer op keer concepten te ontwikkelen die de markt vooruit liepen. 

Tot 1 oktober 2018 heeft Raymond leiding gegeven aan bedrijfsactiviteiten die gericht waren op het verhogen van werkplezier en inzetbaarheid van mensen. Hij was directeur van een arbodienst die vooral gericht was op het benutten van de eigen mogelijkheden van alle betrokken partijen. Door een schrijnend tekort aan bedrijfsartsen heeft hij een samenwerking moeten zoeken met een andere arbodienst om zo de continuïteit voor de medewerkers en de klanten te waarborgen. 

Zonder dat hij het zich bewust was heeft hij concepten ontwikkeld die later trendsettend bleken te zijn. Hij voelde dat het nodig was om ondernemers en medewerkers op die manier te helpen, ook al was het niet gebruikelijk.


Naast het ontwikkelen van concepten heeft hij de bedrijfsactiviteiten laten groeien door mensen op te leiden en zijn kennis en ervaring over te dragen. 



Een logische volgende stap na het uitvoeren en opleiden van klanten in dit vakgebied heeft hij zich nu gespecialiseerd in het oplossen van drie grote problemen van ondernemers, namelijk


Hoe vind en behoud ik medewerkers die het personeelstekort oplossen?

Hoe vind en behoud ik klanten in online gestuurde communicatie?

Hoe breng ik een online strategie in mijn bedrijfsvoering?


Het terrein van arbeid en arbeidsmarktcommunicatie is waar hij al 28 jaar ervaring in heeft. Afhankelijk van de beschikbare middelen heeft hij onderscheidende en aandachttrekkende wegen weten te vinden om bedrijven te informeren over de mogelijkheden om hun te helpen. 

Dit gecombineerd met zijn gedegen opleidingen op het gebied digital marketing maken hem een specialist op dit terrein. Hij weet als geen ander hoe ondernemers en medewerkers denken en hoe je ze met elkaar in verbinding kunt brengen.


Creatief als hij is heeft hij een arbeidsmarktcommunicatie concept ontwikkeld om bedrijven te helpen met het vinden en binden van de juiste medewerkers. In deze rol komt al zijn ervaring en kennis samen en kan hij juist alle aspecten van het tot stand brengen en onderhouden van een fijne arbeidsrelatie combineren. 


Hij heeft zijn ideeen al verwoord in een aantal boeken en toegelicht in vele video's die online te bekijken zijn. 


Alles met bijzonder veel enthousiasme, inspiratie en betrokkenheid.


De meest aantrekkelijke Medewerkersreis.

Hoe vul je vacatures in met de pareltjes uit de markt. 


Uniek Omdraaiboek voor managers en medewerkers.
Hoe herken je waar de ander behoefte aan heeft.

Het boek voor coaches. Hoe vul je agenda met coachafspraken door je te onderscheiden om wie je bent en wat je doet.

Wij maken gebruik van cookies.