Online Marketing Werkt

(Immers, dat is waarom je deze brief ontvangt)

Beste Lezer,

Online marketing is de toekomst van marketing zoals we die nu kennen.


Het bewijs daarvoor is in feite dat je nu deze brief leest.

    Dit is hoe dat zo gekomen is:


Je hebt content van mij gezien op social media. Die heb ik bewust aan je laten zien omdat je in mijn doelgroep zit. 


Maar het was niet de content op zichzelf die die je hier bracht. 

    Het was de strategie daarachter.

Ik ga je deze strategie uitleggen

Ten eerste, ik heb je gericht berichten laten zien met mijn content, omdat jij past in het profiel van iemand die ik waarschijnlijk goed kan helpen. 

Vervolgens heb ik ervoor gezorgd dat de content die je te zien kreeg ook daadwerkelijk waardevol voor je was en je daardoor verder geholpen heeft.

Er is een hoop aandacht en inspanning besteed aan dat deel, omdat dat een van de meest belangrijke onderdelen is van het totstandkomen van de kennismaking. De reden waarom dat zo is, is omdat jij en ik allebei weten dat de echte sleutel om te zorgen dat iemand zaken met je wil doen is om te zorgen dat:
  • ze jou echt geloven
  • je ze echt kunt helpen

En de meest effectieve manier om iemand dat te laten geloven is… diegene ook daadwerkelijk helpen.

Dat is dus de eerste stap om je aandacht te krijgen. 


Ik heb content aan je getoond die je ook daadwerkelijk ontvangen hebt en vervolgens….

        Ben je het tot je gaan nemen

Ik weet dat je het bent gaan bekijken omdat de sociale netwerk waarop ik de content heb geplaatst jouw gedrag registreert. 

Zij weten dat je het hebt bekeken.

Vervolgens gaan ze meer content en informatie tonen


Dit is wat er feitelijk gebeurt

  • Je bekijkt content van mij
  • Het heeft je geholpen
  • Vervolgens doe ik je een verzoek om een afspraak te maken.

Je besteedt aandacht aan dat verzoek, omdat je al waardevolle informatie hebt ontvangen. 

…En nu lees je dít


Simpel, hulpvaardig. EN HET WERKT

Laten we eens van gedachten wisselen hoe we deze strategie kunnen gebruiken om jouw product en bedrijf op te bouwen… en te zorgen dat je gelijktijdig meer afspraken en bestellingen krijgt.

Dat begint allemaal met de boodschap die je vertelt.

Het eerste dat we gaan doen is een strategie ontwikkelingen waarmee we jouw boodschap het beste kunnen uitdragen. 

Dit is een deftige manier om te zeggen: we vinden uit wat we het beste kunnen zeggen, zodat mensen je leuk gaan vinden, je gaan volgen, vertrouwen en zelfs gaan geloven”.

De meeste ondernemers doen dit niet helemaal goed, waardoor er zoveel kansen voor jou ontstaan om je juist te onderscheiden.

Zij besteden veel van hun tijd aan het proberen er bijzonder uit te zien of het anders te doen dan anderen. Of ze focussen zich op domme berichten die de aandacht trekken, maar totaal niet verkopen. 

Jij gaat precies het tegenovergestelde doen, omdat we de psychologie achter de boodschap inzetten over de behoefte en wensen van je doelgroep… en dan gaan we ons focussen op de berichtgeving die er toe leidt dat mensen je echt willen kopen willen leren kennen en een afspraak met je willen maken.
 

Nogmaals dat is de reden waarom je deze brief leest

Je hebt berichten van mij gezien die je geholpen hebben. Die zijn zorgvuldig samengesteld om waarde te leveren en om je als het ware op te warmen voor een eventueel voorstel.

En dan zag je een vriendelijke verzoek voorbijkomen om een afspraak te maken. 

En hier ben je

We creëren deze ervaring precies hetzelfde voor onze klanten. 

    Hier is hoe we dat doen

Stap 1: Wat te zeggen

Voordat we überhaupt enige content gaan maken, ga ik persoonlijk met je in gesprek om de perfecte boodschap te maken en de beste invalshoek te kiezen om daarmee zoveel mogelijk aantrekkingskracht voor jouw markt te creëren. 


Met andere woorden, we vertellen je exact wát te zeggen en hóe het te zeggen om te zorgen dat mensen je gaan leren kennen, je gaan volgen, je leuk gaan vinden en jouw bedrijf gaan vertrouwen


We leggen je geen woorden in de mond die niet bij je passen. Het mag totaal niet overkomen als een geregisseerd script. We geven je een overstijgend thema voor je hoofdboodschap. 


Je krijgt daarna een framework om te volgen en dat ga je je eigen maken, zodat je het kan gaan delen met je publiek . 

Stap 2: Het verzoek

Ieder stukje content behoort enige vorm van een activerende mededeling in zich te hebben, een zogenaamde call to action. Dit is een stimulering richting een verzoek. 


Ga maar na… wie gaat een afspraak met je maken?


Dit zijn de mensen die interesse hebben getoond om jou te leren kennen, je leuk te vinden en je te vertrouwen als een uitkomst van de content die je ze aangeboden hebt. 


En natuurlijk, dit zijn de aller, allerbeste warme geïnteresseerde mensen, omdat je al een band met hen hebt opgebouwd. 

  • Ze kennen je al
  • Ze vinden je al leuk
  • Ze vertrouwen je al
  • Ze geloven je al
  • En hoogstwaarschijnlijk verwachten ze ook dat je ze een verzoek doet

Dus het is tijd om ze iets aan te bieden


Maar let op, er is een valkuil


Hier gaat het om

Je kunt niet zomaar een oude verkooptruc op hen los laten en dan verwachten dat het werkt… ook al kennen, vertrouwen en geloven ze je. 


Als je het verkeerd doet, verbreek je de relatie…en spoelt al je harde werken letterlijk door het putje weg. 


Maar als je het op de juiste manier doet, dan kun je verzoeken maken die je relaties verwachten… zonder dat je die relatie onder druk zet. 


Het mooie is tevens dat je gaat zien dat de interactie met hen alleen maar beter en beter wordt. 


Dat is dus wat we in stap 2 doen.
We helpen je om de juiste voorstellen te doen zodat er afspraken en verkopen komen.

Stap 3: Het verkeer

De content en de verzoeken die je creëert zijn specifiek ontworpen voor 2 redenen:

  • Het onderhouden en versterken van de relatie die je al hebt met mensen die je volgen
  • Het snel ombuigen van complete vreemden in enthousiaste fans en klanten


De tweede reden is waar velen de kansen laten liggen. Ze denken dat je door een reeks berichten te maken vanzelf wel de omzet ziet binnenstromen. 


Dat gaat dus niet gebeuren.


Als je echt het aantal afspraken wilt laten toenemen en je bedrijf wilt laten groeien, dan ga je de content en de voorstellen gebruiken om zogenaamde gesponsorde berichte van te maken. 


Dat is het geheime sausje, de magische hand van de chef-kok. 


Het idee is dat als je dit doet, dat je een punt bereikt waarbij het investeren in gesponsorde berichten op zich al winstgevend is…. en je de echte omzet gaat realiseren zodra je aan tafel zit met je klanten.


Want ik weet inmiddels dat zodra je aan tafel het meestal wel leuk om opdracht te krijgen. 


Dit zorgt voor een stabiele groei van je bedrijf en zelfs sneller dan eerder mogelijk was. 


Dit kan alleen als je ook een zogenaamde Verkeer Strategie hebt.
Daarom doen we ook de gesponsorde berichten managen voor je. Dat is een kunst, een vak en een wetenschap op zich en wij beheersen dat.


Mijn enige behoefte is om duidelijk te maken dat dit letterlijk de enige, meeste rendabele investering is die je ooit in je bedrijfsvoering hebt gemaakt, zonder twijfel.

En we gaan net zo lang door tot het werkt.

Hier is hoe het werkt


De dienstverlening is geschikt voor coaches, adviseurs, zelfstandigen, MKB ondernemers die meer zichtbaarheid willen voor hun bedrijf, meer afspraken willen en bereid zijn om te investeren in gesponsorde berichten. 


Dus wil je een business opstarten of je business uitbouwen en ben je bereid om te investeren in je eigen ontwikkeling en die van je bedrijf zonder dat jezelf al het technische gedoe en de marketing hoeft te doen dan is dit iets voor jou. 


Laat ik duidelijk zijn, ik wil geen geld ontvangen voordat we allebei weten dat we elkaar kunnen helpen.

Er is maar één manier om daar achter te komen en dat is door met elkaar in gesprek gaan en elkaar te leren kennen.


Als je daar in geïnteresseerd bent, laten we dan snel een afspraak maken. Ik zal alle vragen die je stelt beantwoorden en ik zal ook wat vragen stellen. 

Als we beide vinden dat we bij elkaar passen, dan gaan we verder.
Mocht dat niet zo zijn, geen probleem. Dan hoop ik toch dat we een goed gesprek hebben gehad en van elkaar hebben geleerd.


Zo simpel is het. 

Dat gezegd hebbende, vul even je gegevens in via deze link en we maken snel een afspraak. 


Ik ben heel benieuwd naar wat je doet en waar je tegen aan loopt.
Het gesprek gaat je direct al inzichten geven waar je mee verder kan. 


Tot snel


Met enthousiaste groet,

Raymond Gruijs