Hoe krijg je kwalitatief goede afspraken
arrow_drop_up arrow_drop_down

Klantafspraken Strategie

Hoe vind je klanten en hoe vinden klanten jou?

Klanten zijn het bestaansrecht van je bedrijf. Zonder klanten geen bedrijf.

Hoe kom je in contact met de juiste mensen?

Hoe weten mensen je te vinden?


Merk je ook dat het steeds moeilijker wordt om met mensen een afspraak te maken? Ervaar je ook dat klanten steeds minder tijd hebben om je te ontmoeten? Word je vaker "het bos in gestuurd" met de opmerking 'stuur maar wat op?'


Eerst het goede nieuws. Dit ligt niet aan jou. 
Dit is hoe het op dit moment gaat. Mensen zijn druk en hebben steeds minder tijd om koffie te drinken en kennis te maken. 


Zijn ze dan niet geïnteresseerd in oplossingen die hun leven of werk makkelijker, of leuker, maken?


Zeker wel. Sterker nog, ze zijn constant op zoek naar manieren om het leuker te hebben of om gemak te ervaren. 


De kunst om een afspraak te krijgen is om in beeld te zijn op de plekken waar mensen zoeken naar antwoorden en gemak.

Waarom is een afspraak maken lastiger geworden?

Mensen worden overladen met informatie

Nog nooit kregen we zoveel informatie via verschillende kanalen op ons af.  Hoe kun je toch de aandacht krijgen?

Mensen hebben het druk 

We hebben zoveel verplichtingen dat er geen tijd is. Hoe maak je kort, snel en op een leuke manier duidelijk wat hun helpt?

Mensen willen geen moeite hoeven doen

We hebben een seconde aandacht om een beslissing te nemen. Hoe zorg je dat mensen besluiten zich in jou te verdiepen?

Mensen zijn wantrouwig

We zijn voorzichtig geworden door misbruik van privacy en hackers. Hoe zorg je dat je betrouwbaar bent en ook zo overkomt?

Mensen zoeken op hun mobiel

95% van de beslissingen om een afspraak te maken, of te kopen, worden op de mobiel gemaakt. Hoe word je mobiel proof?

Mensen willen resultaat

We willen direct resultaat en antwoorden op onze vragen. Hoe geef je die antwoorden die men zoekt?

Klantcontact ontstaat als je voldoet aan de klantverwachtingen 

Klanten oriënteren zich eerst online alvorens ze tijd willen investeren in een afspraak.
Ze verwachten bijvoorbeeld op de website informatie te vinden die ze letterlijk verder helpt.


Verder helpen kan gaan over:

  • Antwoorden krijgen waarmee ze direct aan de slag kunnen
  • Inspiratie vinden om echt geïnteresseerd te raken
  • Bevestiging ervaren dat het klopt wat ze al dachten.
  • Noodzaak merken om een afspraak te maken


Waarom websites veelal niet werken

Een van de grootste fouten die gemaakt worden om met klanten in contact te komen is dat de communicatie op de website gaat over het product (of de dienst) en niet zozeer over wat er gaat veranderen in het leven van de klant.  De verwachting klopt niet en mensen klikken weg om nooit meer terug te komen.

Tijd maken om onderscheidend te zijn levert meer op dan zo maar wat te doen.

Waarom een klantcontactstrategie direct winst oplevert?

Het geeft je rust

Als je exact weet wat je koers is, weet je ook waar je staat in het proces naar succes.

Je wordt steeds beter

Als je focus hebt op een specifiek product of dienst leer je steeds beter waar klanten behoefte aan hebben.

Je komt met de juiste mensen in contact

Als je specifiek durft te zijn, ontmoet je mensen die specifiek op zoek zijn naar die oplossing of dat antwoord.

Je rendement stijgt

Als je gericht communiceert verlies je geen geld aan doelloos berichten promoten en zal je winst stijgen.

Je bespaart serieus veel tijd

Als je kiest voor een strategie kun je veel klantcontact acties automatiseren zonder dat je fysiek aanwezig hoeft te zijn.

Je creëert meer impact

Als je een kernboodschap blijft vertellen gaat van mond tot mond dat jij degene bent die ze moeten hebben.

Klanten zoeken zonder strategie is als Tena Ladies verkopen aan mannen van 25 jaar.

Voor MKB ondernemers en zelfstandigen is het nu de kans om onderscheidend te zijn.


  • Klanten zullen je belonen om de kennis en ervaring die je deelt.
  • Klanten waarderen dat je ze echt verder helpt.
  • Klanten gaan contact met je opnemen als ze er zelf niet uitkomen
  • Klanten willen graag een afspraak als zij het gemak van jouw expertise ervaren.


Klanten zijn bereid te investeren als je een oplossing aanbiedt die leuk en makkelijk is en die direct resultaat geeft voor hun  aanwezige behoefte, frustratie, of diepe wens. 


Het loont meer dan ooit om tijd te maken voor een klantcontactstrategie die meer waarde voor jou en de klant oplevert.

Hoe maak je een winstgevende klantcontactstrategie voor kwalitatief goede afspraken?

Als je bereid bent om een uurtje van je tijd vrij te maken om videotraining te bekijken dan is dit interessant voor je. Afgelopen maanden heb ik hard gewerkt aan een KlantWaardeModel waarmee je inzichtelijk krijgt waar je direct resultaat kunt boeken om met de juiste mensen in contact te komen. In deze videotraining doorloop je 9 stappen die van invloed zijn op je klantafsprakenstrategie. Je ziet onmiddellijk waar de "missing link" zit om wel een structurele stroom aan kwalitatief goede afspraken te krijgen.


Bij deze training ontvang je tevens de mogelijkheid voor een persoonlijk strategiegesprek. Zo kun je nog meer resultaat uit deze training halen, bovendien geeft sparren met een ervaren ondernemer vaak nieuwe inzichten waar je mee verder kunt. 

Wat gaat deze training je brengen?

Duidelijke marktpositie en doelgroepkeuze

Bruikbare klantbehoefte omschrijving

Meetbaar geformuleerde doelstellingen

Focus op meest omzet verhogende product of dienst

Plan voor meer zichtbaarheid en vindbaarheid

Tijdbesparend systeem voor klantcontacten en afspraken maken. 

Het is Tijd voor Onderscheid, met meerwaarde voor jou en je klanten

Wij maken gebruik van cookies.