arrow_drop_up arrow_drop_down

Gelukkige Medewerkers blijven graag bij je werken

De MedewerkersAcademy voorkomt uitval en verloop

Gespecialiseerd in ICT en Zakelijke dienstverlening

Waarom de MedewerkersAcademy

De Medewerkersacademy is ontstaan vanuit de behoefte van werkgevers om hun personele bezetting op peil te houden zonder toename van de werkdruk, stijging van kosten en verlies aan omzet

Het werven van een nieuwe collega kost 25 % van een jaarsalaris.
Het behouden van medewerkers levert TIJD, Winst en Tevreden Klanten op. 

Wat is het probleem in de arbeidsmarkt?

De krapte op de arbeidsmarkt werkt verlammend op de groei van het bedrijf en verhoogt de druk op de bestaande groep medewerkers. 

De grootste angst van ondernemers is dat medewerkers ziek worden of weggaan naar de concurrentie.


De lege plek die ontstaat is moeilijk tot bijna onmogelijk in te vullen.


In de ICT en zakelijke dienstverlening zijn er simpelweg geen mensen beschikbaar. Het is een vervangmarkt. 


Medewerkers verhuizen van werkgever om uiteenlopende redenen, waarbij de top 5 is:

  1. Gebrek aan ontwikkeling
  2. Ontbreken zingeving en betekenis
  3. Inkomensverbetering
  4. Moeite met management
  5. Werkdruk en verstoorde werk-prive balans


Het makkelijkste argument van de medewerkers is om aan te geven dat het aan de werkgever ligt dat ze op zoek gaan naar een andere werkgever. Maar zo eenvoudig ligt het natuurlijk niet. 

Medewerkers willen graag gelukkig zijn in hun werk,
maar hebben niet geleerd hoe ze dat moeten doen

De Medewerker

De medewerker die geen richting heeft in zijn leven blijft zoeken naar een ideale situatie zonder te weten wat die ideale situatie is. 


Ze weten vaak niet zo goed wat ze willen met hun werk en hun leven. 


Als die zoektocht en onzekerheid dan gevoed wordt met wat ongelukkige voorvalletjes op het bedrijf verdwijnt de loyaliteit en nemen ze afscheid of ze melden zich ziek. 


De arbodienst maakt medisch probleem van iets wat totaal niet medisch is en een tijdje rust gaan we verder waar we gebleven waren.


Het antwoord op de vraag Wat Wil Ik staat nog open…


De Werkgever

De directeur of manager van het bedrijf ziet wel dat de medewerker niet gelukkig is, maar mist de tijd om daar daadwerkelijk aandacht aan te geven,

Een paar gesprekken lukt wel, maar diepgang en kwetsbaarheid blijft achterwegen. Er wordt om de hete brei heen gedraaid in plaats dat er begrip ontstaat en juist vertrouwen om de hulp te faciliteren die de werknemer goed doet. 


De hectiek van de dagelijkse dag verlegd de aandacht. Het is wachten op een volgend moment dat er nieuwe signalen komen van ontevredenheid of ongelukkig zijn met de huidige situatie.


We voorkomen een bezoek aan de arbodienst

Overbelasting, burnout en depressie zijn veel voorkomende medische diagnoses. Die symptomen en signalen zijn er wel, maar de oorzaak is veelal geen medische. De medische wereld en arbodiensten benaderen het echter wel als een medisch probleem en kiezen voor een symptomatische aanpak.


Het recept bestaat uit rust, afstand nemen en leuke dingen doen gevolgd door een goed gesprek. 


We hebben een receptenboek met 29 methodes om te analyseren waar het probleem echt vandaan komt !!

Veel belangrijker:
We zorgen dat de medewerker behouden blijft voor het bedrijf

De MedewerkersAcademy is er om dit probleem eenvoudig op te lossen. We nemen de tijd en aandacht voor de medewerker over van de manager. Zo kan de samenwerking tussen manager en medewerker gaan over de dagelijkse werkzaamheden terwijl wij de medewerker gaan helpen om tot de kern te komen. 


In een veilige setting kan die diepgang en kwetsbaar wel bereikt worden. Door een unieke methodiek van opdrachten en oefeningen komen we er achter wat de medewerker bezig houdt. We maken inzichtelijk hoe dat komt en wat er aan te doen is. 


In een volgende stap kunnen we een plan maken waarin de medewerker handvatten krijgt aangereikt om richting te geven aan zijn eigen levens- en werkgeluk.  

Het resultaat is dat je medewerkers hebt die:

  • Blaken van zelfvertrouwen
  • Exact weten hoe ze in het leven staan
  • Een plan hebben voor hun toekomst
  • Tegen een stootje kunnen
  • De belangen van het bedrijf behartigen
  • Duidelijk kunnen aangeven waar ze behoefte aan hebben
  • Een bijdrage leveren aan kwaliteit en efficiency
  • Aandacht hebben voor collega’s
  • Een stapje meer doen 
  • Klanten aan zich weten te binden

We richten ons op de individuele medewerker

De MedewerkersAcademy richt zich op de individuele medewerker. Ieder persoon heeft een unieke gebruiksaanwijzing en authentieke automatismen. Als we die begrijpen kunnen we de sterke punten beter maken en de kwetsbare onderdelen relativeren zodat de medewerker geen twijfels meer hoeft te hebben. 


Het voordeel voor de werkgever is dat er aandacht is voor zijn belangrijkste kapitaal.
Het bedrijfsgeluk wordt gemaakt door het werkgeluk van de medewerkers.


Daar helpen we je graag bij

Wij maken gebruik van cookies.