Page content

article content

Hoe krijg ik meer mensen op mijn website

Hoe krijg ik meer mensen op mijn website en hoe maak ik
vervolgens van die websitebezoekers klanten?

Want dat is natuurlijk een enorme uitdaging waar ik veel ondernemers mee zie worstelen. 
Dat ze een website hebben gemaakt. 
Ze hebben nagedacht over de kleur. 
Ze hebben nagedacht over het logo. 

En dan vervolgens denken ze: “nou laat maar komen”.

En dan gebeurt er helemaal niks.

Het ziet er allemaal goed uit. Ze laten het ook aan de mensen uit hun omgeving zien en die zeggen “oh mooi zeg, wat heb je dat mooi gemaakt en het ziet er helemaal top uit”.

Maar er gebeurt helemaal niks. En dat is natuurlijk vreselijk frustrerend.

Misschien heb je er zelfs een bureau voor ingehuurd die je daarbij helpt. En toch gebeurt er niks…
… ondanks dat je er een hoop geld in hebt gestopt. Het ziet er prachtig uit, maar er komen geen aanvragen.

En daar ga ik je echt mee helpen.

Om te beginnen kun je het boek downloaden: raymondgruijs.nl/boek/
En dan komen daar ook nog 3 masterclasses bij waar ik je om de paar dagen een echte training ga geven die je kunt bekijken. Om je te helpen.

Om mensen naar je website krijgen en als ze eenmaal op je website zijn, hoe maak ik er dan een bezoeker van en uiteindelijk een klant.

Want daar doen we het uiteindelijk voor hè?

Er staan maar liefst 35 manieren en tips in dat boek dus begin die alvast te downloaden.

Ja, waar begint het nu allemaal mee? 
Want we willen natuurlijk gelijk aan tafel met die klanten en eigenlijk willen we ook dat ze gelijk kopen.

Zo gaat het niet. Het gaat allemaal een beetje rustiger. Het gaat allemaal wat langzamer.

En dat is les 1. 
Blijf geduldig, dat is wel heel belangrijk, blijf geduldig.
En les 2. 
Blijf consistent, ook dat is heel belangrijk. Vertel steeds hetzelfde.

Misschien op andere manieren, maar de inhoud van je boodschap en wat je vertelt moet eigenlijk altijd hetzelfde zijn, zodat die bezoeker jou leert kennen.

Want dat is waar het om gaat voor die mensen.

Die zijn op zoek naar een bepaalde oplossing. Of laat ik het anders zeggen, mensen gaan het internet op omdat ze op zoek zijn naar iets.Ja wat is dat iets?
Is dat dan een probleem?
Is dat iets waar ze bijvoorbeeld geen last meer van willen hebben?
Of is dat iets wat ze heel graag willen hebben?
Dat ze heel graag in hun leven willen hebben.

Met die 3 redenen gaan mensen het internet op.

De kunst is dus om enerzijds dingen te vertellen en te schrijven die aansluiten op de zoekvraag van die mensen. En anderzijds moet dat de verbinding zijn met wat jij precies doet.

En dat is een hele interessante. Want wat ik vaak zie gebeuren is dat de beheerder van de website, de ondernemer van het bedrijf, of degene die het product of dienst aanbiedt, zelf dondersgoed weet waar het product over gaat. Die kent het product als geen ander.

Maar anderen snappen niet wat hij/zij nou precies doet. En dat is nou exact de reden waardoor mensen weer wegklikken, omdat ze niet begrijpen wat er staat en waar het voor bedoeld is.

Ze kunnen niet herkennen of het aansluit bij waar ze naar op zoek zijn.

Als je die 2 dingen nou kan combineren.

Dan ontstaat er de verbinding en dan ontstaat er een relatie.

Dat is wat ik Connection Based Marketing noem.
De verbinding maken tussen de zoekvraag en wat jij aanbiedt. Als dat klopt, ja dan is het de goede match.

Dat klinkt als een open deur, maar het is wel iets wat vaak niet helemaal perfect gaat.

Want het is ook hartstikke moeilijk om vanuit jezelf over je eigen producten te vertellen, zodat de ander snapt wat je doet.
Maar vooral ook, dat je het vertelt vanuit de beleving van de klant.

De insteek is vaak veel te ingewikkeld.

Je ziet dat, zeker bijvoorbeeld bij zakelijke dienstverlening.
Die gaan vertellen over hoe het product geleverd wordt, dus het proces van het product.
En dat is niet waar mensen op “aan gaan”. Of waarom ze niet blijven hangen op sites.

Mensen zijn niet geïnteresseerd in hoe je het doet. Maar ze zijn geïnteresseerd in wat je oplost.

En ook dat is denk ik een belangrijk aandachtspunt om mee bezig te zijn. Dat wat je verwoordt op je site niet gaat over hóe je het doet. Maar wát het oplevert.

Sluit het zoekgedrag aan bij wat jij te bieden hebt? 
En als je iets opschrijft of iets vertelt, gaat dat dan over hoe je het doet, of gaat het over wat het oplevert?
Als je die 2 dingen al met elkaar combineert dan kom je een heel eind. Dan wordt het direct al een stuk makkelijker.

Maar het is zo ingewikkeld.
Realiseer je ook dat je mensen op het internet ontmoet, die daar zijn vanuit een verschillende insteek.

Dat is misschien wel goed om als punt 3 te bespreken.

Mensen die je ontmoet op het internet zijn mensen die daar zijn omdat ze inderdaad gericht bewust zoeken.

Er zijn ook mensen op het internet omdat ze toevallig daar zijn. En die zich helemaal nog niet bewust zijn van misschien een diepgewortelde wens.
Laat staan dat ze zich realiseren dat ze een probleem hebben waar ook een oplossing voor is.
Daar zijn ze zich misschien nog helemaal niet bewust van.

Laat staan dat ze zich bewust zijn van het feit dat jij degene bent met een goede oplossing.

  • Het is ontzettend lastig om de juiste mensen te vinden.
  • Houd daarom je boodschap klein.
  • Houd je boodschap specifiek.
  • Houd je boodschap consequent en consistent.

Je weet niet precies in welke fase mensen  zijn :
“ ja ik ben me er niet van bewust dat ik iets heb”.
Of dat mensen inderdaad zeggen: “Ja, ik ben me er bewust van dat ik iets heb, maar ik ben er nog uit of ik inderdaad een oplossing wil en zo ja welke oplossing dan?

Allemaal fases.
Fases van mensen die op het internet zijn,
Die op Google zijn,
Die op Facebook zijn.

En zeker op social media.
Die zijn daar gewoon omdat ze dat leuk vinden. En die zijn in eerste instantie misschien helemaal niet op zoek naar iets.
Die zijn daar gewoon omdat ze het leuk vinden. Die willen ook zo benaderd worden. Op een leuke manier dat het oké is.

En als er dan een berichtje voorbijkomt, dat ze dan denken: “Hé wacht even, even terug, gaat dit toevallig over mij?

Als je bericht dan iets bij hun raakt, gaan ze het verder lezen.

Samengevat

Dus we hebben enerzijds, de bezoeker of de zoeker.
En anderzijds de brenger, dat wat jij doet.

Vervolgens gaat het niet over hóe je het doet maar wát het resultaat is van wat je doet.

En het derde is in welke fase die bezoeker zich bevindt.

Welke personen zijn aan het zoeken op het internet?
Is die persoon zich bewust van iets?
Is hij/zij bewust op zoek?
Of is hij/zij toevallig gewoon op social media en ziet hij/zij iets voorbijkomen?
En denkt hij/zij “hé dat is leuk, dat gaat over mij”.

Die 3 dingen. 
Als we daar eerst aandacht aan geven.
Dan wordt het alweer een stukje helderder

Voor jezelf om te verwoorden wat je precies doet en of dat dan aansluit bij de mensen die je graag wilt bereiken.

Daar gaan we het allemaal over hebben in deze blogs. Dit was nog maar de eerste. We gaan een heleboel delen.
Ik wil je echt dolgraag helpen.

Daar heb ik echt bijzonder veel plezier in, zodat je ontdekt dat je website een middel wordt om met klanten in contact te komen en geen frustratie oplevert.

Stap 1. Download het boek. Helemaal gratis: 35 manieren Hoe je meer mensen naar je website kunt krijgen, hoe je ze daar kunt houden en hoe je van een bezoeker een klant kunt maken.

Comment Section

0 reacties op “Hoe krijg ik meer mensen op mijn website

Plaats een reactie


*


Klik gerust eens door onze categorieën heen: