arrow_drop_up arrow_drop_down

Communicatie is de basis van iedere stabiele relatie 

Vertellen wat je doet en waarmaken wat je zegt

Ik ben er van overtuigd dat het echte verhaal van een bedrijf de voedingsbodem is voor zakelijke en persoonlijke groei. 

Ik help bedrijven dit verhaal te communiceren en in de praktijk ook waar te maken door de managers en medewerkers het gezicht van de zaak te laten zijn.

De eerste indruk

Waarom is het belangrijk om je bedrijf meer en meer als een merk te gaan neerzetten?

De tijd dat een bedrijf een werk gever is, ligt achter ons.

Zeker voor de aanstormende groep jonge medewerkers die binnen 5 jaar, 40 % van de personeelssamenstelling bepalen. 


Die denken en doen anders, maar zeer zeker niet minder goed dan andere generaties. Sterker nog ze begrijpen beter wat klanten willen en hoe klanten communiceren. 

De persoonlijke klik

  • Ze orienteren zich ook anders op een baan dan oudere generaties. Ze willen weten waar een bedrijf voor staat.
  • Ze willen weten wat ze kunnen bijdragen en hoe ze betrokken worden bij de ontwikkelingen van het bedrijf. 
  • Ze zoeken naar zingeving en toegevoegde waarde voor de maatschappij.
  • Ze checken tevens op de verschillende platformen of het verhaal van het bedrijf consequent en consistent is. 
  • Ze zoeken naar verhalen van klanten en medewerkers over het bedrijf.

We noemen dit employer branding. Een goede employer branding strategie helpt je om verloop van medewerkers door ontevredenheid te voorkomen. Brandjes blussen en een 80 urige werkweek of meer verdwijnt hierdoor ook.
Sterker nog, als je geen employer branding strategie hebt mis je de boot en raak je de aansluiting met de markt kwijt. 

Hoe gaat een Employer Branding Strategie
je bedrijf op kaart zetten?

Aantrekkingskracht

Enthousiasme werkt aanstekelijk. Blije mensen trekken blije mensen aan.

Zichtbaarheid

De kracht van de herhaling maakt dat mensen het onthouden.

Maatschappelijk betrokken

Mensen waarderen een bijdrage aan maatschappelijke doelen of mensen die een beetje hulp nodig hebben.

Transparant

Er zijn geen geheimen meer dus vertel wie je bent. Hoe persoonlijker hoe beter. 

Tevreden klanten

De echte merkdragers zijn de klanten. Wat zij vertellen is pas echt geloofwaardig. 

Mogelijkheden

Laat zien dat je out of the box denkt en oplossingen zoekt die mensen verder helpen. 

Mensen vergelijken. Zorg dat het eigenlijk geen keus voor ze is!

Het begint bij de eerste indruk en de klik...

Ik hoop dat na het lezen van deze pagina, je eerste indruk positief is. De volgende stap is of er ook een klik is...

Ik bedoel of je interesse hebt om kennis te maken.
Ik ben heel nieuwsgierig wat je doet en waar je tegen aan loopt met je bedrijf. 

Met alle plezier gaan we in gesprek. Waar ik kan help ik je direct met nieuwe inzichten die je verder helpen.
Ik geloof namelijk ook dat zien doet geloven. 

Wij maken gebruik van cookies.