Challenge Naamsbekendheid Tip 5 Event

Spreken op een event

We hebben al eerder besproken dat het vooral gaat om het persoonlijke contact en de persoonlijke klik.  Het draait constant om de gunfactor. Stel je wilt een wasmachine kopen. Je gaat naar twee winkels om je te laten informeren. Bij winkel A wordt je super geholpen door een hele enthousiaste medewerker. Het voelt goed en je wilt eigenlijk de wasmachine bij hem gaan kopen. 

Voor de zekerheid ga je ook nog even naar winkel B. Deze medewerker vertelt precies hetzelfde, maar is niet echt geinteresseerd. Het voordeel van winkel A is dat de wasmachine daar wel € 30,- goedkoper is. 

Het verschil in prijs brengt je aan het twijfelen. Uiteindelijk kies je toch voor winkel A omdat je hebt ervaren dat ze echt om je geven. Ze hebben je namelijk nog een berichtje gestuurd; "Dank je wel dat je bij ons in de winkel was.  Kom gerust nog eens langs als je nog vragen hebt. We helpen je graag verder." Dat eenvoudige berichtje geeft je een duwtje in de goede richting en je bestelt de wasmachine bij winkel A, ondanks dat deze € 30,- duurder is.


Het persoonlijke contact versterken kun je ook heel goed doen een workhop of event te organiseren. Op zo'n event kun je de beeldvorming als expert op het specifieke thema verhogen. Het bied je tevens de gelegenheid om letterlijk met mensen in contact te komen. 

  • Je kunt de interactie met de zaal aangaan
  • Je kunt tijdens de lunch aanschuiven en een babbeltje maken
  • Je kunt met mensen linken op social media
  • Je kunt ze vragen waar hun behoeftes liggen

Je wilt ze echt leren kennen!


Probeer wel om contactgegevens te krijgen zodat je na afloop van het event met de deelnemers verder kunt communcieren. 


Creeer een momentum
Het event zelf is een belangrijk hoogtepunt maar nog veel belangrijk is de fase voor het event en de fase na het event. 

Pre-Event fase
In deze fase start je met een bewustwordingsproces. Je vraagt mensen om tijd vrij te maken om deel te nemen aan het event. Je vraagt ze om naar je te komen luisteren en kijken. Voor de deelnemers is dat een beslissing. Om die beslissing te kunnen nemen zul je ze argumenten moeten geven waarom ze echt even een gaatje in hun agende moeten vrij maken. 


Daarnaast vraag je misschien ook een vergoeding voor de kosten. Je vraagt ze dus om een tweede beslissing, namelijk om geld aan jou te geven. Beschrijf in de uitnodiging wat ze na afloop van het event hebben geleerd en hoe het event hun leven gaat verdanderen.  

Deze 2 stappen zijn echt commitment stappen!!! Mensen investeren tijd en geld in jou. 


Op 17 november j.l. heb ik ook een event gegeven. Het was echt super! Ik krijg nog steeds positieve reacties van mensen op deze dag. Dit was de 2e keer dat ik een event heb gegeven. De eerste keer had ik 7 deelnemers. Nu waren het 35. 


De post-event fase

In de periode na het event kun je "doorborduren" op het gevoel wat je hebt gecreeerd tijdens het event. Je kunt fotos' delen, een video laten zien, referenties tonen en het contact zoeken. Ik bel de mensen allemaal persoonlijk na die hebben aangegeven graag even persoonlijk te willen overleggen. Dat zijn mooie gesprekken die leiden tot opdrachten. 


Heb je al eens een event of workshop georganiseerd en hoe is dat gegaan?
Wil je het delen in de speciale facebook groep: https://www.facebook.com/groups/166581824081703/


Fijne dag vandaag,

Raymond