Challenge Meer naamsbekendheid Tip 10

Tip 10 website

Het onderwerp website mag natuurlijk niet ontbreken bij tips over naamsbekendheid. Bij een website in dit kader ontstaat er een interessante spagaat. Je wilt je naamsbekendheid verhogen. Je vertelt op je site over jou en je product met als doel dat bezoekers van je website jou leren kennen.


De spagaat is echter dat bezoekers om 2 redenen je website bezoeken, namelijk

1. Wat kan ik hier krijgen (letterlijk krijgen)?

2. Wat kan ik hier kopen?


Bij het eerste bezoek is de insteek dus nog niet om je te leren kennen. Het eerste bezoek aan een website is vluchtig. 

Letterlijk enkele seconden. In die tijd neemt de bezoeker een beslissing om verder te lezen of weg te gaan.

Het is dan ook belangrijk om heel duidelijk, in een oogopslag, te laten zien wat je doet c.q. welk probleem je oplost of welke wens je mogelijk maakt.


Een tweede belangrijk doel van je website is om “verkeer” naar je site te dirigeren. Hier komt content weer om de hoek kijken. Als je waardevolle content op je site hebt staan, blijven mensen ook langer.


Wat is het voordeel dat mensen langer op je website blijven?

Google en Facebook belonen sites met waardevolle content. Als je in een volgend stadium ook gaat adverteren zullen Google en Facebook je helpen om die content aan meer mensen te tonen.

Zeker voor google is vindbaarheid op een specifiek woord of een specifieke zin belangrijk. 

Waarschijnlijk ken je SEO wel. Dit betekend Search Engine Optimalisation. 


Met andere woorden, als je site geoptimaliseerd is voor de zoekmachines zul je beter gevonden worden door de mensen die zoeken op een woord of een zin.

Deze woorden en zinnen kun je verwerken in je content. Zo ontstaat de combinatie tussen waardevolle informatie en vindbaarheid. Een ideale combinatie voor het verhogen van je naamsbekendheid.


Zullen we elkaar eens helpen door de feedback te geven op elkaars website?


Raymond