De BedrijfsMarketeer voert de marketing- en communicatie strategie uit
arrow_drop_up arrow_drop_down

De BEDRIJFSMARKETEER vermindert jouw werkDRUK en verhoogt de WAARDE van je bedrijf. 

Ik focus mij op de Promotie en het Personeel en


jij op het Product, de Prijs, Plaats en de Realisatie.

Als Bedrijfsmarketeer help ik ondernemers om on-& offline onderscheidend zichtbaar te zijn en hun producten of diensten aantrekkelijk te presenten en te verkopen.


Ik verbind mij persoonlijk aan maximaal 2-4 bedrijven en kom letterlijk bij jou op het bedrijf werken aan jouw zichtbaarheid en vindbaarheid. 


Om goed de cultuur en de visie van het bedrijf te verwoorden wil ik onderdeel van het bedrijf zijn.
Ik wil de mensen leren kennen en hun ook daadwerkelijk het gezicht van de zaak laten zijn.


Door op het bedrijf te zijn kan ik de grootste frustratie van ondernemers over social media wegnemen, namelijk het maken of aanleveren van content


Het schiet er altijd bij een, het is laatste moment werk, met als gevolg dat die content ook geen aantrekkingskracht heeft. 


Winst met Content is alleen mogelijk als er een consistente boodschap achterzit die leidt naar een doel, bijvoorbeeld meer afspraken of verkopen.


Dit bereik je door de media ruimte te kopen op de social media platformen. Nog niet eerder was het mogelijk om je doelgroep zo specifiek te bereiken als in de huidige tijd. 


Het vraagt wel een aantal uur aandacht per dag om die investeringen te bewaken en om te zetten in rendement. Als Bedrijfsmarketeer beheer ik die belegging in klantcontacten voor je. Want dat is wat het oplevert als je media ruimte koopt op de social media platformen. 


Een succesvol bedrijf steunt op 6 peilers:

- Product

- Prijs

- Plaats

- Personeel

- Promotie

- Realisatie


Het product, de prijs, plaats en realisatie zijn meestal wel goed voor elkaar. De promotie van het product/dienst en de begeleiding van het personeel krijgen door tijdsdruk onvoldoende aandacht.


Als bedrijfsmarketeer zijn dat de aandachtsgebieden waarmee ik de directie ondersteun.


Ik help bedrijven met het inrichten, uitvoeren en optimaliseren van hun marketing- en communicatiestrategie.


Een marketing- en communicatiestrategie is veel omvattend, en daarom vind ik dat juist zo uitdagend. Het bevat strategische, creatieve, technische en analytische facetten die allen als doel hebben om te communiceren met de markt en de mensen die je wilt bereiken of aanspreken.


Ik beheers deze aspecten en heb ontdekt wat vooral wel werkt. Zonder te verdrinken in de ontelbare varianten en oplossingen die er zijn om je boodschap over te brengen. 


Marketing en communicatie is psychologie. Het gaat om het verplaatsen in de behoefte van je doelgroep en de juiste “haak” te vinden die weergeeft waar mensen bewust of onbewust naar op zoek zijn. 


Om dat goed te kunnen doen is levenservaring en mensenkennis wel handig. 


Die ervaring komt ook van pas om medewerkers, collega’s en partners mee te krijgen in de wijze van communiceren.
Zeker de inhoudelijke mensen hebben de neiging om vakinhoudelijk te communiceren terwijl de uitdaging is om juist het resultaat voor de ontvanger scherp te maken. Wat levert het op voor degene die we willen bereiken?


Als vakspecialist op het gebied van gedrag van mensen en communicatie kan ik goed vertalen wat mensen willen zeggen en dit omzetten in beeld en geluid voor de website en social media. 


Ik hou de grote lijn in de gaten en optimaliseer de details. 


Mijn gereedschapskist bestaat uit tools als Google Analytics, Facebook Advertentiebeheer, Keyword software, Doelgroep onderzoek tools, contentanalyse tools, Email autoresponders, Community Software, Wordpress website (expert in phoenix), Funnel software, landingspagina’s, videosoftware (o.a. Animoto,Videowrapper, Lumen5), grafische vormgeving via o.a. Canva. 


Mijn specifieke marketingvaardigheden voor de verschillende platformen zijn SEO, Copywriting voor social media, longcopy advertenties, contentcreatie, leadmagnets, storytelling, videoscripts, messenger bots, funnels en campagnes automatiseren en systematiseren. 


Mijn toegevoegde waarde komt tot uiting in ontwikkelen van marketing en communicatiestrategieën, conceptontwikkeling, productinnovatie en business strategie. 


Ik verbind mij 10 of 20 uur per week aan een bedrijf voor een periode van minimaal 4 maanden. Dit tijd is nodig om o.a.


  • Het bedrijf te leren kennen
  • De mensen mee te krijgen
  • De branding strategie te ontwikkelen
  • De techniek in te richten
  • De platformen klaar te zetten
  • De content te creëren
  • De werkvloer te ervaren
  • De reacties op content te testen
  • De doelstellingen te bereiken
  • De advertenties te managen


Ik ben 1 of 2 dagen op het bedrijf. De overige uren benut ik op kantoor om in alle rust te werken aan de verschillende onderdelen die ik ook van afstand kan doen. 


Voor aanvang

Ik start met het opstellen van een strategisch marketing- en communicatieplan.
Op basis van de uitkomsten van dit plan geeft de directie toestemming om daadwerkelijk van start te gaan.
Het is een moment om vast stellen of de doelstelling gerealiseerd kan worden en er een wederzijdse klik is. 


Het opstellen van een strategisch marketing- en communicatieplan neemt 2-3 weken in beslag met een tussentijds overleg. Zo blijft de voortgang er goed in en hebben we een concreet werkdocument om de strategie operationeel te maken. 

Informeer naar de vaste tarieven die ik hanteer om jouw bedrijf op de kaart te zetten en
je medewerkers het gezicht van de zaak te maken.
Wij maken gebruik van cookies.