Page content

article content

9 manieren om een onweerstaanbaar coach aanbod te doen bij werkgevers

customer-magnet-1019871_1280Wat kun je doen om een onweerstaanbaar aanbod te maken?

50-50
Durf een overeenkomst aan te gaan waarbij je 50% betaalt krijgt bij aanvang en de andere 50% krijgt bij het behalen van een overeengekomen resultaat.
Kosten gaan voor de baten uit, zeggen ze wel eens. Dat betekend niet dat je alles voor niets hoeft te doen. Een ander gezegde is : als een schaap over de dam is volgen er meer. Probeer daarom een aanbod te doen waarbij je de kans krijgt om te laten zien wat je doet en gelijkertijd ook je kosten gedekt hebt.

 

Ga nog een stap verder en biedt no cure- no pay aan
Natuurlijk ben volledig overtuigd van het resultaat wat je gaat brengen. Hoe overtuigender je bent des meer ga je staan achter dit aanbod. Onthoud echter dat je ook wilt onderzoeken of je een serieuze partner hebt. Je hoeft het risico niet eenzijdig te nemen. Wat je kunt doen is je normale prijs aanbieden en een hogere prijs voor een no cure pay aanbod. Samenwerken heeft alleen zin als je er beide beter van wordt.

Doe iets wat de klant niet verwacht.
Mensen gunnen je nieuwe opdrachten als je op “hun netvlies staat”. Dit kun je bereiken door aanspraak te maken op hun onderbewustzijn. Dit is het emotionele deel van de hersenen. Ga iets doen waar ze een wouw effect mee gaan beleven, iets wat ze totaal niet hadden verwacht. Dan zullen ze geneigd zijn om iets terug te geven. Bijvoorbeeld in de vorm van een opdracht of een contact bij een andere werkgever.gift-575400_1280

Beloon de medewerker voor zijn of haar inzet met een cadeau.
De werkgever is de opdrachtgever en bepalende factor is de medewerker. Als je deze goed helpt en enthousiast maakt zal deze mond-tot-mond reclame voor jou gaan doen.

Zorg dat ze aan je blijven denken
Je contactpersoon bij de werkgever is degene die aan jou moet gaan denken als er een probleem is. Laat diegene weten dat jij aan hem of haar denkt! Af en toe een telefoontje, een email sturen met waardevolle informatie. Maak zo’n persoonlijk. Ik geef je een idee:
“ ik kwam dit artikel tegen en dacht direct dat iets voor…”
“ ben je op de hoogte van deze informatie…”

Beperk kosten door mensen samen te coachen in een groep
Ik ken een coach die o.a. werkplek instructies geeft. Als hij voor die ene persoon komt om de werkplek in te stellen krijgt hij altijd vragen van de collega’s of dat voor hun ook mogelijk is. Hier kun je dan een workshop van maken. Dat biedt een aantal voordelen, namelijk dat kosten beperkt worden, maar het grootste voordeel is dat de collega’s elkaar kunnen helpen met het instellen van hun plek. Ze zullen jou dan alleen inschakelen voor specifieke en specialistische vragen.

meeting-1002800_1280Investeer in overleg en voortgangsgesprekken
Om structureel opdrachten te krijgen is het fijn om meer gevoel te krijgen bij het bedrijf, de cultuur en de problemen die spelen. Vraag of je eens bij een werkoverleg aanwezig mag zijn van een team of het management.

Maak een “strippenkaart” waardoor de kosten per traject lager worden.
Ogenschijnlijke besluiteloosheid is een veel gehoord probleem bij klanten. “ het duurt lang voordat ze een beslissing nemen om een traject te starten.” Neem dit probleem weg een financieringsafspraak te maken waarbij de klant niet meer over de kosten hoeft na te denken. Dit kan je bijvoorbeeld doen via een strippenkaart of een abonnement.

Beveel een coach aan die beter is voor de probleemstelling dan jij zelf.
Het is enorm krachtig als je je grenzen kenbaar maakt. Voer alleen die opdrachten uit waarvan je weet dat je daar goed in bent of dat het gaat lukken. Je begeven op terreinen waar je onzeker in bent, NIET DOEN. Het is nog krachtiger als je een andere coach aanbeveelt bij jouw klant. Als die coach zijn werk goed doet is de klant tevreden over jou!! Je hebt hem immers geholpen een probleem op te lossen. Hoe je dat hebt gedaan is ondergeschikt.

Comment Section

0 reacties op “9 manieren om een onweerstaanbaar coach aanbod te doen bij werkgevers

Plaats een reactie


*


Klik gerust eens door onze categorieën heen: