Page content

article content

# 14 Laat je inspireren door….. Tonny Loorbach

Regelmatig interviewt Raymond Gruijs interessante mensen die een glansrijke carrière hebben opgebouwd op het gebied van online marketing. Deze mensen barsten van de kennis en energie en zijn een grote bron van inspiratie.

Laat je ook inspireren.

Dit keer door Tonny Loorbach. Tonny is spreker, coach, auteur en oprichter van Internet Marketing Universiteit. Lees meer over de inzichten die hij geeft en de trends die hij ziet voor 2016 en gebruik ze voor het bouwen aan jouw succes. Wil je het hele interview beluisteren? Klik dan hier voor de podcast.

De 8 inzichten en 3 trends voor 2016 van Tonny Loorbach:

De techniek moet goed zijn

Eén van de grootste problemen waar ondernemers tegenaanlopen is een basis een techniek, of liever het gebrek hieraan, om hun marketing mee te verwezenlijken. Door mijn jarenlange ervaring in internet marketing heb ik geleerd welke middelen of combinaties van middelen goed werken. Op basis van die ervaring heb ik een systeem ontwikkeld. Een internet marketing machine met de naam Phoenix. Dit systeem, in combinatie met het leren hoe men diverse media in moeten zetten, maakt dat ze echt succes kunnen behalen.

Mensen verwerken informatie anders

Er zijn twee soorten internet gebruikers. Tot welke soort je hoort is afhankelijk van je geboortejaar. De mensen die vóór 1995 geboren zijn, gaan letterlijk op internet en zetten hun social media af en toe aan. Iedereen van na 1995 zet internet en social media af en toe uit. Die laatste groep is ermee opgegroeid. Dat brengt een groot verschil met zich mee in hoe mensen met internet omgaan en hoe ze informatie consumeren en gebruiken. Daar moet je rekening mee houden en op inspelen. Het één of het ander is niet beter, maar anders. Bovendien: of je nu zelf kennis hebt of, zoals de jongere generatie, weet waar de kennis te halen is, in het bedrijfsleven moet je toch gewoon veel vlieguren maken.

Er verandert niets van maandag op dinsdag

De ‘veranderingen’ gaan overigens helemaal niet zo snel, niet van maandag op dinsdag. Alleen duurt het een tijdje voor een nieuwe techniek inburgert in de maatschappij. Wij mensen hebben alleen moeite om mee te lopen.

Psychologie met internetmarketing is een goede match

Psychologie met internet marketing is een hele goede match. Door gebruik te maken van deze combinatie kun je je website zo effectief mogelijk inrichten vanuit een psychologisch perspectief.

Passie is je leidraad

Laat je passie de leidraad zijn van je business, je missie. Toen ik me in eerste instantie bezighield met de vraag: “Wat is het gat in de markt?”, merkte ik dat toen ik eenmaal dat gat kon vullen de passie verdween. Nu ik veel meer bezig ben met wat mensen echt nodig hebben of wat hen drijft, merk ik dat ik nu een bedrijf heb waar ik echt heel blij van word.

Begin eens met een leeg vel

Als je begint vanaf nul of je moet jezelf opnieuw uitvinden, begin dan eens met een leeg vel op je tekentafel en zoek naar de geaccepteerde frustratie van je doelgroep. Welke behoeften worden niet uitgesproken omdat mensen nu eenmaal geaccepteerd hebben dat iets is zoals het is? Bijvoorbeeld dat ondernemers altijd alle bonnetjes moeten bewaren en die naar hun boekhouder moeten sturen. Wij hebben een app ontwikkeld waarin deze bonnetjes gefotografeerd worden zodat ze direct in je boekhouding terechtkomen. Door met mensen te praten ontdek je frustraties waarvoor ze zelf niet een concrete oplossing verzinnen.

Bezit heeft plaats gemaakt voor lidmaatschap-economie

Mijn hoofdinzicht voor 2015 is dat ik inzag dat we echt naar een lidmaatschap-economie toegaan. Bezit wordt minder belangrijk en elkaar helpen des te meer. Spotify en Netflix zijn daar voorbeelden van. Zo zit ook de community van Phoenix in elkaar. We begonnen met een besloten Facebook-groep en we zagen dat de vragen die men elkaar daar stelde onderling al beantwoord werden. Je kunt hierover meer lezen in het boek “The Membership economy” van Robbie Kellman Baxter. Heel interessant wat erin staat is dat een abonnement een financiële transactie is en een lidmaatschap is een stukje zingeving.

Schrijf iets waardevols

De basis van SEO, die dateert uit 1998, is dat Google kijkt hoe vaak een woord voorkomt, maar vooral ook of het op de juiste plekken staat. Het klinkt eigenlijk heel gek, maar beste advies wat ik kan geven aan ondernemers die geen verstand hebben van SEO, is om dat vooral zo te houden. Tegenwoordig wordt er veel meer naar andere factoren gekeken, in totaal iets van 265 ranking factoren. Keywords op de juiste plekken is daar een onderdeel van. Google kijkt ook veel meer naar onderwerpen en het begrip van je tekst, niet meer zozeer naar de keywords. Je kan beter iets waardevols schrijven voor je doelgroep, zodat het veel gedeeld wordt en je veel reacties krijgt en zodat Google ziet dat het populair is. Wil je scoren, schrijf dan vanuit je hart en benader je tekst voor Google zoals je een mens zou benaderen.

De 3 focuspunten voor 2016:

  1. Mobiele SEO: In oktober 2015 gaf Google aan dat wereldwijd in de maanden daarvoor meer zoekopdrachten geplaatst waren via mobiele telefoon dan via desktops of grotere schermen. Er wordt wel gelet op mobile responsive, dat de website ook goed getoond wordt op een mobiel apparaat. Maar er wordt nauwelijks gekeken naar gebruiksgemak of specifiek ingericht voor mobiele telefoon. Je zult andersom moeten gaan denken: “mobile first’.
  2. Snelheid: met een langzame website kom je echt in de problemen. Google wil de beste zijn dus ook de meest snelle en relevante resultaten aanbieden. Onze aandachtsspanne wordt steeds korter. Mensen zoeken in Google, misschien op een mobiele telefoon, en ze krijgen een aantal resultaten. Het mag dus niet lang duren voordat die resultaten openen.
  3. Afleiding: probeer per pagina elke vorm van afleiding te elimineren die niet bijdraagt aan het doel van die specifieke pagina. Veel ondernemers hebben tijd te kort omdat ze niet doorhebben hoeveel tijd ze eigenlijk doorbrengen op social media en afgeleid worden. Als je aan het surfen bent op internet zit bijvoorbeeld op Google, Facebook of YouTube wordt je elke seconde minstens 10 keer afgeleid. Dus de intensiteit van je concentratie blijft heel erg laag, waardoor je ook veel minder productief wordt dan wanneer je een aantal uur per dag je social media uit zou zetten en gewoon met een witte achtergrond, zwarte tekst zou gaan produceren. Daar zit een grote productiviteitstip.

 

Comment Section

0 reacties op “# 14 Laat je inspireren door….. Tonny Loorbach

Plaats een reactie


*


Klik gerust eens door onze categorieën heen: